Nasza kadra

 

Z zawodu i pasji jesteśmy nauczycielkami. Wspieramy maluchy w stawaniu się coraz bardziej odpowiedzialnymi, zaradnymi, pewnymi siebie i empatycznymi dziećmi. Towarzyszymy im w skokach rozwojowych oraz fazach sensytywnych. Tłumaczymy świat polisensorycznie.

Ukończyłyśmy kurs propedeutyczny „Pedagogika Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego (3-6 lat)” organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Montessori w Łodzi. W ramach hospitacji gościłyśmy w Przedszkolu Miejskim nr 220 w Łodzi oraz Klubie Małego Montessorka w Legnicy – placówkach montessoriańskich objętych Patronatem i Rekomendacją Polskiego Stowarzyszenia Montessori.

Jesteśmy przeszkolone z udzielania pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia wśród noworodków, dzieci i niemowląt.

 

JUSTYNA BINIO
Z zawodu nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, nauczyciel języka polskiego, bibliotekoznawca. Z pasji nauczyciel montessoriański w zakresie edukacji dzieci w wieku przedszkolnym oraz certyfikowany trener Smyko-Multisensoryki® – zajęć sensorycznych dla niemowląt i dzieci w oparciu o teorię integracji sensorycznej. Właściciel Akademii Szkraba Montessori w Opolu. Zainspirowana pedagogiką przeżyć i przygody oraz edukacją leśną, organizuje wyprawy plenerowe, podczas których towarzyszy małym uczestnikom w polisensorycznym poznawaniu świata. W codzienności praktykuje rodzicielstwo bliskości oraz wychowanie w empatii.

Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się ze studentami opolskich uczelni wyższych podczas ich praktyk psychologiczno-pedagogicznych, czego efektem jest obrona kilku prac dyplomowych o tematyce Montessori, opartych na przykładzie Akademii Szkraba Montessori w Opolu. Wykłada Pedagogikę Montessori w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.

 

AGNIESZKA SETNIKOWSKA
Montessoriański nauczyciel wychowania przedszkolnego – nauczyciel wspomagający. Wykwalifikowany pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta pracujący z rodzinami osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Fundacja Prodeste, Stowarzyszenie Jednym Słowem). Od zawsze zainteresowana alternatywnymi metodami komunikacji, technikami wspierającymi rozwój samoświadomości, terapią metodą stymulacji sensorycznej według Carla Delacato oraz pedagogiką planu daltońskiego, które często wykorzystuje w swojej pracy z dziećmi.