Nasz zespół

JUSTYNA BINIO

Z wykształcenia nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, bibliotekoznawca oraz nauczyciel języka polskiego. Na co dzień pedagog montessoriański, właścicielka Akademii, mama dwuletniej Lotty. Autorka książki dla nauczycieli i rodziców „Miś – Zabawka – Bohater literacki – Wzór wychowawczy”, w której promuje czytelnictwo wśród dzieci młodszych, inspirując do efektywnego uczenia się poprzez zabawę z tekstem literackim. W wolnym czasie prowadzi fanpage Akademii Szkraba Montessori.

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:

» VI Konferencja Polskie dni Montessori SZCZĘŚLIWE DZIECKO. PEDAGOGIKA MARII MONTESSORI POMOCĄ W WYCHOWANIU DO RADOŚCI ŻYCIA /Polskie Stowarzyszenie Montessori i Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań
– Myślę, marzę, odkrywam, tworzę /Marzena Grudzińska, Sylwia Skonieczna
– List do rodziców. Szczęście dziecka – szczęściem rodziców /Joanna Swędrak-Zawada
– Terapia ręki w pedagogice Montessori /Anna Malina, Estera Krzemień, Magdalena Utrata
– Radość płynąca z bycia razem, czyli zabawy muzyką, rytmem i dźwiękiem /Iwona Rojewska
– Maria Montessori o wychowaniu. Aspekty felicytologiczne /dr Małgorzata Miksza
» Podróż po świecie Montessori /Monika Borek
» Propedeutyczny kurs pedagogiki Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego (przedszkole) /Polskie Stowarzyszenie Montessori, Łódź

Hospitacje w placówkach montessoriańskich objętych Patronatem i Rekomendacją Polskiego Stowarzyszenia Montessori:
» Klub Małego Montessorka, Legnica

» Przestrzeń Porozumienia – Warsztaty Świadomej Komunikacji inspirowane ideą Nonviolent Communication (Porozumienia Bez Przemocy) /Joanna Nowicka
» Jak komunikować się z dziećmi /Joanna Berendt
» Bliżej emocji dziecka. O rozwoju emocjonalnym, wspieraniu dzieci w trudnych emocjach (złość, lęk, gniew, smutek), o komunikacji empatycznej w sytuacjach trudnych emocji /Anita Janeczek-Romanowska
» Granice i równowaga. Jak z empatią i szacunkiem mówić o granicach, jak zatroszczyć się o siebie w relacji z dzieckiem /Anita Janeczek-Romanowska
» Certyfikowany trener 1 st. Smyko-Multisensoryki® – zajęć sensorycznych dla niemowląt i dzieci w oparciu o teorię integracji sensorycznej /Aleksandra Charęzińska
» Jak rozpoznawać i radzić sobie z dysfunkcjami rozwojowymi dziecka, wynikającymi z zaburzeń sensorycznych /Mirosława Bukała
» Mała Akademia Rozwoju i Zabawy. Nowe metody zajęć z dziećmi dla nauczycieli i rodziców /WSB
» Udzielanie pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia wśród noworodków, dzieci i niemowląt /JOW-MED Marcin Bulak
» Reanimacja niemowląt i dzieci w wieku przedszkolnym /JOW-MED Marcin Bulak
» Kurs wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży

 

AGNIESZKA SETNIKOWSKA

Wykwalifikowana pedagog specjalny, terapeutka pracująca na co dzień z rodzinami osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Stowarzyszenie „Jednym słowem”), nauczyciel wspomagający. Od zawsze zainteresowana alternatywnymi metodami komunikacji, które często wykorzystuje w swojej pracy. Od paru lat prowadzi szkolenia dotyczące terapii osób z autyzmem, technik edukacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczeniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, rozwoju komunikacji u osób z autyzmem, terapii metodą stymulacji sensorycznej według Carla Delacato.

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:

» VI Konferencja Polskie dni Montessori SZCZĘŚLIWE DZIECKO. PEDAGOGIKA MARII MONTESSORI POMOCĄ W WYCHOWANIU DO RADOŚCI ŻYCIA /Polskie Stowarzyszenie Montessori i Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań
– W poszukiwaniu radości życia /Anna Grabczak, Małgorzata Głuch
– Szczęśliwy nauczyciel – szczęśliwe dziecko /Ewa Nikołajew-Wieczorowska

– Bezpiecznie i bez stresu /Carolina Abel 
– Złość jest dobra /Anna Wojtyniak, Monika Ogrodowczyk
– Maria Montessori o wychowaniu. Aspekty felicytologiczne /dr Małgorzata Miksza
» I Konferencja Montessori DZIECKO PRZYSZŁOŚCI /Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori
– Montessori – zmiana sposobu myślenia o edukacji /Charlotte Poussin
– Wolność i dyscyplina w grupie Montessori. Obserwacja, jako narzędzie nauczyciela /Charlotte Poussin
– Siła jest w dziecku, czyli wychowanie dla pokoju w koncepcji dr Marii Montessori /Małgorzata Miksza
– Planowanie pracy przez nauczyciela w klasie Montessori /Charlotte Poussin
» Propedeutyczny kurs pedagogiki Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego (przedszkole) /Polskie Stowarzyszenie Montessori, Łódź

Hospitacje w placówkach montessoriańskich objętych Patronatem i Rekomendacją Polskiego Stowarzyszenia Montessori:
» Przedszkole Miejskie nr 220, Łódź

» Komunikowanie interpersonalne z językiem migowym /Studia podyplomowe
» Certyfikat Makaton Program Rozwoju Komunikacji PRKM /©Makaton PL
» Diagnoza psychologiczna sytuacji rodzinnej pacjenta /ucznia w oparciu o teorię systemowej terapii rodzin /Ośrodek Psychoterapii Sytemowej
» Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato 1 i 2 st. /Fundacja Prodeste
» Techniki edukacyjne i wychowawcze w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu /Fundacja Prodeste
» Pedagogika planu daltońskiego /Alter Edukacja Anna Sowińska
» Udzielanie pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia wśród noworodków, dzieci i niemowląt /JOW-MED Marcin Bulak
» Kurs wychowawców wypoczynku dla dzieci i młodzieży

 

VIMALA VAIDYAN

Absolwentka filologii angielskiej ze specjalizacją nauczycielską na Uniwersytecie Opolskim. Praktyki zawodowe zdobywała między innymi w pierwszej eksperymentalnej szkole podstawowej w Salonikach w północnej Grecji oraz szkole językowej Royal School w Opolu. Stażystka praskich Magicznych szkół (Kouzelné školy), które za pomocą metody Montessori rozwijają naturalny talent każdego dziecka. Obecnie studentka Pedagogiki wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego z pedagogiką Montessori w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.

W dzieciach najbardziej ceni ich spontaniczność i świeżość w spojrzeniu na świat. Zarówno na swoich zajęciach jak i w życiu lubi zarażać radością poprzez zabawę i muzykę. Otwarta, ciekawa świata i nie boi się nowych wyzwań.  Jako nauczyciel anglojęzyczny towarzyszy przedszkolakom zarówno podczas pracy z montessoriańskim materiałem rozwojowym, jak i przy swobodnej zabawie.

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:

» VI Konferencja Polskie dni Montessori SZCZĘŚLIWE DZIECKO. PEDAGOGIKA MARII MONTESSORI POMOCĄ W WYCHOWANIU DO RADOŚCI ŻYCIA /Polskie Stowarzyszenie Montessori i Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań
– Dobre dzieciństwo dla każdego Dziecka. Co możesz zrobić jako Przewodnik Montessori? /Mirjam Stefels, Els Wasmann-Peters
– Zagadka dwujęzycznej pracy własnej, czyli jak rozbudzić dziecięcy entuzjazm i radość poprzez odpowiednio przygotowane otoczenie /E.Pietrek, M.Madejczyk
– Radość i szczęście dzieci ze specjalnymi potrzebami w Twojej grupie /Mirjam Stefels, Els Wasmann-Peters
– Muzykoterapia drogą do radości i samopoznania dzieci zdrowych i ze specjalnymi potrzebami /Katarzyna Ptasińska
– Maria Montessori o wychowaniu. Aspekty felicytologiczne /dr Małgorzata Miksza
» I Konferencja Montessori DZIECKO PRZYSZŁOŚCI /Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori
– Montessori – zmiana sposobu myślenia o edukacji /Charlotte Poussin
– Wolność i dyscyplina w grupie Montessori. Obserwacja, jako narzędzie nauczyciela /Charlotte Poussin
– Siła jest w dziecku, czyli wychowanie dla pokoju w koncepcji dr Marii Montessori /Małgorzata Miksza
– Planowanie pracy przez nauczyciela w klasie Montessori /Charlotte Poussin

 

JUSTYNA SZLEZINGER

Ukończyła studia z zakresu pedagogiki terapeutycznej i leczniczej z oligofrenopedagogiką oraz edukacji elementarnej – wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Podczas całego okresu studiów stale poszerzała swoje doświadczenie poprzez zaangażowanie w wolontariat i dobrowolną pracę na rzecz innych, za co została nagrodzona tytułem WOLONTARIUSZA ROKU 2014. Na co dzień uśmiechnięta, energiczna i pozytywnie nastawiona do życia osoba. Chętnie podejmuje nowe wyzwania, które przyczyniają się do stałego pogłębiania wiedzy teoretycznej i praktycznej w kierunku wybranego zawodu.

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:

» Certyfikowany Trener 1 st. Sensoplastyki® – Plastyka Sensoryczna
» Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato 1 i 2 st. /Fundacja Prodeste
» Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych
» Mój syn, uczeń, podopieczny to osoba niewidoma – wbrew stereotypom funkcjonujemy normalnie
» Opiekun osoby niewidomej lub niedowidzącej
» Diagnozowanie problemów i potrzeb edukacyjnych w przedszkolu i szkole
» Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
» Podstawowy Kurs udzielania pierwszej pomocy
» Warsztaty metodyczne organizowane przez Centrum Szkoleniowe KLANZA
» Kurs wychowawców wypoczynku dla dzieci i młodzieży