W jakich dodatkowych zajęciach uczestniczą przedszkolaki

 

CERAMIKA

Praca z gliną bardzo dobrze wpływa na harmonijny rozwój dzieci. Wycisza, uczy skupienia i cierpliwości. Zgniatanie, ugniatanie i wałkowanie gliny zaspokaja naszą naturalną potrzebę, przygotowuje w ten sposób rękę do nauki pisania. Znakomicie stymuluje i rozwija układ nerwowy. Rozwija wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, a poza tym, a może przede wszystkim jest wspaniałą zabawą i sprawia nam autentyczną frajdę!

ASM sierpień-wrzesień 20154

 

GRY, ZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Gimnastykujemy buzię i język oraz utrwalamy poprawną wymowę poprzez zabawne ćwiczenia.

img_7748

 

MALI BADACZE: DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY

Dzięki eksperymentom poznajemy zasady rządzące prawami natury. Umiemy wyjaśnić , jak rosną rośliny, jak powstaje wiatr , grad, błysk, czy grzmot, jak przy pomocy soku z cytryny sprawić, by zaświeciła się żarówka, czy też w jaki sposób zdobyć wodę na pustyni. Uczymy się zbierać odciski palców jak prawdziwy detektyw, otrzymywać niewidzialny atrament , robić cukierki karmelowe, cukier krystaliczny lub lody bez użycia zamrażalki.

24a OBSERWUJEMY

 

GIMNASTYKA I ZABAWY RUCHOWE OPARTE NA ĆWICZENIACH Z PIŁKAMI

Głównym celem zajęć jest kształtowanie naszego zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to naszemu ogólnemu rozwojowi, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem do aktywności fizycznej i działania w grupie.

 

RYTMIKA Z ELEMENTAMI TEATRU RUCHU
ZABAWY I ĆWICZENIA POMAGAJĄCE W TWORZENIU PRZYJAZNEJ ATMOSFERY W GRUPIE, UCZĄCE EMPATII, WSPÓŁPRACY I WZAJEMNEGO ZROZUMIENIA

Taniec i śpiew to dwa bardzo stare i bardzo miłe sposoby pobudzania mózgu do rozwoju. Oprócz korzyści ruchowych i muzycznych, takich jak ćwiczenie koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, słuchu czy pamięci tańczenie i śpiewanie pomaga nam przygotować się do nauki szkolnej, a także oczywiście jest wspaniałym sposobem na bliskość i wspólne przeżywanie radości. W czasie zajęć wkraczamy w świat baśni oraz bajek. Tworzymy nieznaną krainę, której stajemy się uczestnikami. Każdy ruch to słowo, odpowiedź, dialog pomiędzy małymi aktorami. Wkraczając na ścieżkę kolorowych dźwięków docieramy do niesamowitego zakończenia historii. Dzięki zabawie pracujemy nad ruchem scenicznym, a także rozwijamy się emisyjnie, dykcyjnie i retorycznie. Dzięki muzyce poznajemy, co to jest rytm i jak się w nim odnaleźć. Każdy z nas odkrywa nowe historie i poznaje samego siebie.

IMG_6451

 

SENSOPLASTYKA®

Podczas plastyki sensorycznej dostarczamy wrażeń z mięśni i stawów poprzez mieszanie, ugniatanie i ściskanie. Uspokajamy się, wyciszamy i odprężamy przy przelewaniu płynów z kubeczka do kubeczka oraz przesypywaniu łyżeczką sypkich produktów do pojemników różnej wielkości i kształtu. Rozwijamy wrażliwość dotykową przez kontakt z masami o zróżnicowanej fakturze, teksturze, zapachu i barwie. A wszystko za pomocą naturalnych produktów oraz barwników spożywczych. Ćwiczenia stymulujące układ proprioceptywny (tzw. czucie głębokie) sprawiają, że poobiednia drzemka przychodzi szybko, sen staje się głębszy i zwiększa się wydajność układu odpornościowego.

IMG_5582

 

SZTUKI PLASTYCZNE

Zajęcia, podczas których rozwijamy nie tylko sprawność manualną, ale również wyobraźnię plastyczną. Malujemy najczęściej na dużych formatach, indywidualnie i grupowo. Narzędzia to nie tylko pędzelek, ale i druciaki, patyki, gąbki, wałki i oczywiście paluszki. Malując na dużych formatach, nabieramy swobody i rozmachu. Wydzieramy i wycinamy, tworząc przeróżne kształty. Materiałami do wycinania i wydzierania nie są wyłącznie kolorowe papiery, lecz także gazety, stare pocztówki, tapety, płótna, tektury itp. Poznajemy różne techniki, podczas których emocje, wyobraźnia, kreatywność biorą górę nad efektem końcowym. Tutaj liczą się zaangażowanie oraz radość z tworzenia, a nie ostateczny wytwór.

akademia szkraba montesori sztuka

 

WARSZTATY KULINARNE

W Akademii Młodego Kucharza, uczymy się przyrządzać smaczne potrawy. Podczas krojenia, przesypywania, mieszania… rozmawiamy o zdrowych składnikach, przyprawach, ich pochodzeniu, smakach i zapachach. Na zajęciach poznajemy często nowe rodzaje zdrowych produktów, a przede wszystkim nowe smaki, ponieważ mamy możliwość spróbować to, co sami przygotujemy.

warsztaty kulinarne

 

WARSZTATY BIBLIOTECZNE

W Miejskiej Bibliotece Publicznej poznajemy niesamowite historie opisane w książkach albo przedstawione za pomocą teatru obrazkowego, zwanego także teatrem ilustracji. Teatr Kamishibai to wywodząca się z Japonii sztuka opowiadania za pomocą kart z ilustracjami umieszczonymi w drewnianej skrzynce połączona z warsztatami.

lekcje biblioteczne

 

WARSZTATY TEATRALNE

Podczas spotkań poznajemy świat teatru, rekwizytów, charakteryzacji, kostiumów oraz prawdziwych lalek teatralnych, a przede wszystkim z biernego widza stajemy się aktywnymi aktorami.

07 Zajęcia dodatkowe w ASM

 

MINIKONCERTY EDUKACYJNE

Muzycy, którzy nas odwiedzają, opowiadają o swoim instrumencie i pięknie dla nas na nich grają. Naszą wrażliwość muzyczną rozwijamy także aktywnie uczestnicząc w warsztatach muzycznych organizowanych przez Filharmonię Opolską oraz Muzeum Piosenki.

Łukasz Knapik Saksofon